Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Samka og de andre Carolinere. Byggegruppen.

Jørgen kæmper med at få de sidste dele af skroget færdigt på Samka. Imens er Peter Madsen ved at fabrikere en master til de lange udluftningsventiler, så Tommy kan få støbt dem til os.
Jørgen sliber før de sidste dele skal limes fast. Gelænderet på Samka monteres.
Masteren til de lange udluftningsventiler files til.
Horn, nathus og udluftningsventil støbt i hvidmetal af Tommy - de er noget mindre i 1:87.
Peter M.s presenning. Nu er der kommet stiger og gelændere på Samka.
Og Jørgen sliber igen, efter montage af støtter og andre smådele.
Peter M. s presenning til det åbne lastrum er selvfølgelig rullet sammen, så den kan blive placeret på dækket. Søfolkene og havnearbejderne fra Preiser/Noch/Faller ... skal jo helst kunne udføre deres arbejde uden uheld. 
Presenningen er lavet efter principperne i Pressenningdækkede laster - af et papirlommetørklæde vædet med farvet limvand..

Tommys Anlæg.

Jan, Bøje og Flemming besøgte Tommy i dag.

Anlægget styres fra en computer med Win-digiped.  En af anlæggets 2 stationer.
Tommy forklarer hvordan systemet fungerer. Militærtoget bruges som udsmykning.
Vi skulle se hans nye anlæg. Tommy er for nyligt flyttet ind i et nybygget hus. Der var allerede afsat et værelse til modeltog på tegningen, så Tommy har et regulært rum til sin bane. Banen bygges med C-skinner og han anvender hovedsageligt de største kurveradier. Som det fremgår af videoen er det en bane under opbygning vi beså. Tommy har heller ikke arbejdet på den særlig længe.

"Hald Ege", Samka og Funderbroen.

Stille og rolig klubaften, hvor kun Morten og Flemming var mødt frem. Men Morten fik set lidt på Funderbroen - han løb dog ind i det problem at der ikke var mere plastcard i de rette dimensioner.
Flemming arbejdede med Hald Ege dioramaet, hvor skinnen blev sat fast og perron og trinbrætskur prøveopsat.

Hald Ege trinbræt - der mangler ca.50 egetræer, svelleforkant, liniemaster, lidt højere perron samt passagerer.

Sidst men ikke mindst - Samkas master blev malet hvide.

Dioramaer.

Medens Jan isolerer er Flemming gået igang med de dioramaer vi ikke fik arbejdet med Hos Dorthea. Der er kommet skinne på "Det arkæologiske diorama" samt en smule sand - skal fungere som "hold" for den endelige ballast fra HobbyTrade.
"Hald Ege trinbræt" er nu beklædt med karklude. Skuret fra DanScale er indkøbt og er klar til at blive bygget. Perronen bliver så bygget lidt a.la. trinbrædderne i Lokomotivet nr.105. Dog med små forskelle dokumenteret af fotografier af originalen.

Isolering og loft.

Jan kæmper med isoleringen af det sidste lille stykke af loftet. Det går forbavsende hurtigt, men de regulære bats vi hentede i Nibe er perfekte til jobbet.

Det sidste glasuld  fra bilen. Lidt af det Rock-Wool  og glasuld vi hentede i Nibe.
300 mm glasuld. Jan tilpasser et bræt der skal holde isoleringen oppe og loftet nede.

Nu skal der saves brædder til en gangbro på det nye loft. Så vi kan få det sidste lille stykke isoleret i morgen. Dagens sidste projekt er lægtestumper der skal holde udhængsbrædderne.