Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Kantsten, fliser og vand.

I denne weekend skulle de sidste fliser på plads bagved huset og den kommende P-plads indrammes af kantsten. Men pga. skybrud endte det med lidt redningsarbejde - dæmningsskred ude ved døren, udløbet for overfladevand var stoppet - , samt et par m² fliser. Herefter opgav vi og flyttede indenfor.
Jan flytter en flise og stamper den på plads. Renden til kantstenene er gravet, men regnen sørger hele tiden for at fylde den med vand.
Så nu står det for Flemmings vedkommende på opvask, oprydning, kaffebrygning, endeholdning og andet forefaldende arbejde.
Flemming støvsuger i betjeningsgangen.

Medens Jan fortsætter med kablingen, desværre mangler vi stadig 2 boostere, så der kan kun køres fra Varde til en meter syd for Tistrup station og fra Troldhede til "Funderbroen" og i modsat retning et par meter.
I Ansagers kontrolpult skal alle ledninger skiftes før der igen kan køres på andet end spor 2. Der loddes ledninger på et digitalstik.

På trods af de manglende boostere kan vi alligevel køre på alle DSB strækninger og Varde - Ansager. Rensetoget MY 1101 + RocoClean + 5 CP + DH har gennemkørt Varde - Troldhede samt dele af VaGJ.
Og da vejret igen har skiftet er de sidste fliser bagved huset nu ved at blive lagt på plads.
Jan får de sidste hele fliser på plads, nu mangler der kun enkelte stumper. Der blev også tid til at redde dæmningsskredet!

Uge 28 - torsdag.

Igen var vi kun 3 tilstede. Men vi kom et stort skridt videre, der mangler egentligt kun et par boostere og vendesløjfemoduler før der igen kan køres på anlægget.
Jan fortsatte med at kable køre, digital og booster ledninger/kabler, men da han også skulle rette hullet ved Troldhedes vestlige viadukt så det kom i vatter, endte det med at han og Jytte tilpassede vendesløjfen under helixen. De sidste kabler er så udsat til en anden god gang.
Jan justerer højde og retning på vendesløjfen så den flugter med den skjulte station inde i kupéen.

Flemming fik bygget viadukten og brygget kaffe.
Viadukten blev endelig færdig. Men først når landskabet rundt om viadukten er færdigt kan de to langsider limes på plads.
Flemming markerer hvor viadukten rammer vejen. Viadukten er prøvesamlet, cykel og gangstien mangler. Limning af muren mellem stien og vejen - trælisterne er raketpinde fra nytårsaften. Viadukten er prøveopsat - landskab og 2 rækker kantsten vil gøre underværker.

Uge 28 - mandag.

Fremmødet er præget af sommeraktiviteter, Jan, Henrik og Flemming er alene på skansen. Men derfor går det nu meget godt.
Jan fortsætter kablingen rundt på anlægget, det går hurtigt på trods af at han er kommet til det "gamle"anlæg hvor understøtningen - ben og tværstivere - ikke altid er forberedt til at der skal være plads til 3 kabelbakker (kabler til håndkontroller, boosterkabler samt telefonkabler) ude ved betjeningsgangen. Derfor må han indimellem fabrikere små skæve træstykker til at holde kabelbakkerne på plads.
Jan fabrikerer en kabelholderklods. DSBs sedler til glemt bagage egner sig til markering af hvor telefonledningerne går hen.
 Men det færdige resultat vil være det hele værd, ledninger der er  lette at identificere, ingen støv i/på bagsiden af stikkene og risikoen for uforvarende at hive en ledning over når man kravler rundt under anlægget er heller ikke stor.
Henrik har gang i en større produktion af dannebrogsvinduer til kæmnerkontoret.
Der er masser af målearbejde forbundet med at lave dannebrogsvinduer.

Flemming brygger kaffe, laver viadukt og holder ender/kabler når Jan har brug for en ekstra hånd.

Så er det igen weekend!

Jan fortsætter arbejdet med at komme telefonledningerne og digitalkablerne i kabelbakker. Han har også gang i loddekolben når han kommer til et sted hvor ledningerne fra skinnerne endnu ikke er forbundet til fødeledningerne.
Jan laver et T-kryds så digitalledningerne til Grindsted og Kupéen kan komme på plads. Der bliver brugt mange meter kabelbakker. En kabelbakke tilpasses.

Flemming brygger kaffe, vasker og rydder op, hiver i ledninger, holder "ender" samt arbejder på viadukten vest for Troldhede station.
Viadukten der er fra 1919 er kun 2,4 meter høj. Så er der gjort klar til limning af de 2 langsider. Flemming er igang med at lime den skrå kant. Så er langsiderne færdige.