Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Nordenskovs lille udstilling.

Jan og Flemming tog turen til Nordenskov for at promovere SVJMJK i den sydøstligste del af kommunen. Vi kørte først et smut forbi Morten, der viste vej til "salen" hvor vi skulle udstille. Udstillingen der havde lidt af det hele, lige fra vinsmagning til lystfiskerklub og fra pensionistsangkor til de lokale FDF'eres ølkassestablingskonkurrence, var ganske velbesøgt når man tager hensyn til Nordenskovs størrelse.
Vores lille stand stod mellem økologiske gedeprodukter (ost og spegepølse) og en mængde garn.
Vi fik også besøg af den lokale presse!
Der blev også tid til brandstationen.
"Portholderne" limes fast.
.

Telefoncentral, fjernstyring af kælderen og brandstation.

Vi har købt en billig brugt telefoncentral. Første halvdel af klubaftenen gik med at montere og afprøve centralen og telefonerne. Så nu har vi igen mulighed for at sende tog fra en station til den næste uden råb eller medfølgende lokomotivfører.
Telefoncentralen er skruet fast og ledningerne er på plads.

Telefonnumrene fastlægges.
Efter kaffen blev der arbejdet med vejunderføringen i Tistrup samt lidt oprydning på anlægget. Styring af kælderen - digitalt vha.PC, så vi lettere kan sende togene op og ned til "Kolding". Der vil også blive mulighed for at stille togveje og fjernbetjene stationen.
Der arbejdes med "Kolding"s sportavle.

Endelig blev der pakket en kasse til morgendagens udstilling i Nordenskov. - vi bygger brandstation, træer og udstiller materiel.
Lidt olie og en søjleboremaskine blev aftenens udbytte.

Vi går under overfladen og 1119 kører rundt i ring.

Jan har sat kanter på de spor der senere skal være skjulte i den nye gavl.
5 cm masonit gør sit til at forhindre de helt store katastrofer.
Vi har også justeret de 2 kameraer der overvåger helixen og nedkørslen til kælderen.
Der er hul igennem på CH1 - kameraet skal lige skrues fast så det viser sporene. En række lægter er lidt kedelige at se på.
Der har også været et prøvetog rundt på alle spor. MY 1119 med et lille godstog har kørt rundt i lidt over 2 timer uden stop - frivillige som ufrivillige. Så alle de småfejl vi konstaterede på vores køreaften, skyldtes nok mere menneskelige (fejlstillede sporskifter) end mekaniske/elektriske fejl.
Prøvetoget kører gennem Grindsted Station mod Varde (VaGJ)
Det er kun sporene ned i kælderen og op igen der lige skal justeres, før vi kan erklære banen for 100% klar igen - "genvejens" etablering forstyrrede nemlig de to strækninger.