Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Transversalen prøvekøres og hullet beplantes.

Vi arbejder på flere fronter på klubaftenerne.
Der laves småændringer i sporplanen, så vi får bedre køremuligheder. Den sidste ændring er en transversal i østenden af Troldhede Station - fandtes i 1:1 i 1940erne - der gør det muligt for et tog fra Ejstrup (kælderen/Grindsted) at komme ind på alle stationens spor.
Der er endelig kommet gang i landskabet. Denne gang blev bunden lagt i hullet under trappen.

Hele området er dækket af  jord og Woodland turf. Næste gang skal der plantes en typisk Vestjysk "blandetskov" bestående af birk og gran.
Jan fik lavet transversalen færdig - herefter fulgte flere prøvekørsler.

Vi bygger landskab, transversal og vej.

Mandagens klubaften var lidt for mennesketom, kun formanden og kassereren var tilstede. Jan startede aftenen med at arbejde under trappen. Derefter gik han igang med at ændre skinneforløbet øst for Troldhede. Der er lagt en transversal mellem de parallelle spor (sporplan fra II verdenskrig) så tog fra Ejstrup kan komme ind på alle stationens spor - uden transversal er det kun spor 0 & 1 der kan bruges.
Flemming gik igang med at så langt vissent græs på sydsiden af Varde Å.

Viadukten der dækker hullet ind til den skjulte strækning forlænges med en stump vej der drejer skarpt til venstre ind i bagpladen.

Skinnerne skæres til.

Laskerne skubbes på plads med en tang.


Skinnetangen kom også i arbejde.

Nu er der græs på begge sider af Varde Å - Blomster m.v. flg. torsdag.

Besøg fra Odense.

Lørdag eftermiddag havde vi besøgende fra Odense. Det var Modeljernbaneklubben Puffen der havde passet os ind som en del af en udflugt til hovedlandet.
Jan fortalte om klubbens historie og vi viste anlægget m.m. frem.
Jan fortæller klubbens historie.

Grindsted Station.

Vi havde ikke ryddet op!

Anlægget blev fotograferet.

Varde Station